Компенсація від Shopify для українського бізнесу

10 порад з дропшипінгу для новачків


10 порад з дропшипінгу для новачків


Дуже багато підприємців-початківців не наважуються відкрити свій інтернет-магазин через стартові витрати і турботи, пов'язані з доставкою товарів.

Але уявіть, хтось раптом пропонує вам сплатити початкові витрати на закупівлю різних товарів і бере на себе управління операціями щодо їх доставки. Це значно полегшить вам роботу, а також дозволить керувати своїм бізнесом з будь-якої точки світу. Звучить дуже добре, щоб бути правдою? Але це не просто мрії, якщо ви знаєте, як правильно почати займатися дропшипінгом.

У цій статті ми розглянемо всі переваги дропшипінгу, познайомимося з двома найважливішими принципами роботи дропшипінг-бізнесу на початковому етапі. Також ви отримаєте докладні поради, які допоможуть розпочати свій власний бізнес.

Зміст

Переваги бізнес-моделі дропшипінгу

Існує безліч причин, з яких вам варто звернути увагу на дропшипінг як онлайн-бізнес. Ось основні з них:

  1. Вам не потрібний стартовий капітал, щоб розпочати продажі. Дропшиппінг дозволяє легко почати продавати товари через Інтернет. Вам не потрібно вкладати кошти в товарні запаси, але ви можете пропонувати тисячі товарів своїм клієнтам.
  2. Зручно та ефективно. Успішний запуск та розвиток бізнесу електронної комерції потребує багато зусиль, особливо якщо у вас обмежені ресурси. Той факт, що у вас відсутня необхідність піклуватися про доставку товарів, звільняє ваш час, а це дозволяє зосередитися на маркетингу, обслуговуванні клієнтів та додаткових операціях.
  3. Доступ із будь-якої точки світу. Коли всі питання, пов'язані з фізичним виконанням замовлень, вирішені, можна вести свій бізнес з будь-якого місця, де є доступ до Інтернету.
  4. Перевірена бізнес-модель. Багато інтернет-магазинів, навіть такі великі роздрібні компанії, як Macy's, використовують сайти дропшипінгу, щоб запропонувати своїм клієнтам ширший вибір товарів без необхідності мати справу з великими товарними запасами.

Головні принципи дропшипінгу, які потрібно знати кожному

Якщо ви ніколи не займалися дропшиппінгом, то інформація з цієї глави допоможе вам заощадити тижні витраченого марно часу і позбавить розчарування. Викладені в цій статті поради з дропшиппінгу побудовані на двох основних принципах ефективного ведення дропшипінг-бізнесу:

  1. Змиріться з тим, що все може піти навпересіч. За зручність дропшипінгу доводиться платити, а наявність прихованої третьої сторони, що бере участь у кожному продажу, часом часто ускладнює ситуацію. Проблеми з виконанням замовлень від невдалих замовлень до відсутності товару на складі це те, з чим вам доведеться мати справу. Якщо ви враховуватимете цей факт заздалегідь, то у вас буде менше розчарувань і ви не кинете справу на початковому етапі.
  2. Дотримуйтесь принципу "KISS". Менталітет KISS (Розшифровується з англійської як "Будь простіше, дурень!") сослужить вам хорошу службу у веденні дропшипінгу. Враховуючи складність, властиву дропшипінгу (робота з кількома постачальниками, постачання з різних місць і т.д.), можна подумати, що вам потрібно ідеально налаштувати свою систему та постійно контролювати витрати та товарні запаси. Але якщо ви почнете це робити, то, швидше за все, просто збожеволієте, витратите велику кількість грошей на індивідуальну стратегію і так і не запустите свій магазин. Зосередьтесь на найпростіших у реалізації рішеннях, навіть якщо вони не "ідеальні". Як правило, це найкращий варіант, особливо коли ви новачок. Запитайте про це будь-якого власника магазину дропшипінгу, і він скаже вам, що це справді так.

Тепер, з урахуванням вищеописаних двох концепцій, можна розглянути основні поради з дропшипінгу. Вони допоможуть вам побудувати правильну структуру бізнесу і зробити все якомога гладкіше.

10 порад з дропшипінгу для підприємців-початківців

1. Що робити, якщо постачальник не здійснив замовлення?

Деколи навіть хороші постачальники припускаються помилок, і час від часу у вас гарантовано виникатимуть помилки при обробці замовлень. Що ж робити, коли постачальник надсилає не той товар або взагалі нічого не надсилає? Ось три кроки для вирішення проблеми:

  1. Визнати свою помилку. У жодному разі не звинувачуйте свого дропшипера в помилці перед своїм клієнтом. Це приведе тільки до плутанини і виставить вас у поганому світлі. Клієнт навіть не підозрює про існування дропшиппера. Натомість ви повинні взяти проблему на себе, вибачитися та повідомити клієнта, що ви робите все можливе для її вирішення.
  2. Загладити провину перед клієнтом. Залежно від рівня складності помилки, ви можете запропонувати покупцеві щось у якості компенсації. Це може бути відшкодування вартості доставки (це найкращий варіант) чи підвищення класу обслуговування, якщо клієнту потрібно доставити новий товар.
  3. Притягнути постачальника до відповідальності за помилку. Можливо, вам доведеться взяти на себе відповідальність перед покупцем за саму помилку, але це не означає, що ви повинні втрачати свій прибуток. Будь-який постачальник, що поважає себе, оплатить дії, необхідні для виправлення власних помилок, включаючи оплату витрат доставки за повернення товару. Але він не повинен платити за будь-які безкоштовні подарунки, які ви запропонували покупцю. Саме тому вам необхідно заздалегідь врахувати такі витрати у своєму бізнес-плані.

Знову ж таки, навіть кращі постачальники дропшипінгу іноді припускаються помилок, але будьте вкрай обережні з постачальниками, які постійно плутають замовлення і не виконують їх належним чином. Якщо ви не зможете змусити постачальника бути більш відповідальним (що малоймовірно), репутація вашого бізнесу може сильно постраждати. У цьому випадку просто змініть постачальника на більш обов'язкового.

2. Як керувати товарними запасами та працювати з кількома постачальниками

Більшість досвідчених дропшипперів погодяться з тим, що стежити за наявністю товарних запасів у кількох постачальників – це найбільша проблема, з якою вам доведеться зіткнутися під час ведення дропшиппінг-бізнесу. Якщо ви погано справлятиметеся з цим завданням, то доведеться постійно повідомляти покупцям, що їх товару немає, а це не найкращий спосіб залучити постійних покупців і лояльних шанувальників бренду.

Додаткова інформація на тему: Все, що потрібно знати про метод доставки ePacket.

Правильне управління товарними запасами серед постачальників та дистриб'юторів, а також облік товарів, які відсутні на складі, – це дуже складний процес. Такі Shopify-програми, як DuoPlane і Syncee або веб-сервіс Ordoro можуть допомогти вам синхронізувати товарні запаси. Звичайно, було б чудово, якби у постачальників було налагоджено автоматичне оновлення про запаси в режимі реального часу, але не всі постачальники мають такий сервіс.

Нижче наведено інноваційні методи управління товарними запасами. Вони допоможуть значно скоротити кількість непроданих товарів через їхню відсутність на складах постачальників.

Співпраця з кількома постачальниками

Якщо ви працюєте з кількома постачальниками, то ви маєте величезну перевагу. Чому? Тому що наявність кількох постачальників з однаковим товаром це найкращий спосіб підвищити коефіцієнт ефективності виконання замовлень. Якщо постачальник А немає даного товару на складі, то велика ймовірність, що він є у постачальника Б. Крім того, ризиковано покладатися на одного постачальника як єдине місце, де ви можете отримати товар. Якщо раптом він вирішить відмовитися від співпраці з вами, підніме ціни або перестане працювати, це поставить під загрозу майбутнє вашого бізнеса.

Ви навряд чи зможете знайти двох однакових постачальників, у яких будуть повністю ідентичні умови та товари, але якщо вони працюють в одній і тій же ніші дропшипінгу або в одній галузі, то, швидше за все, у обох будуть схожі товари, а це те, що вам потрібно.

Ретельно вибирайте товари для продажу

Спираючись на попередній пункт, намагайтеся продавати в основному ті товари, які постачаються кількома постачальниками. Таким чином, у вас буде два потенційні варіанти обробки замовлення.

Додаткова інформація на тему: Як знайти найкращі товари для дропшипінгу

Використовуйте взаємозамінні товари у своїх інтересах

Навіть якщо у постачальників немає абсолютно однакових товарів, у них можуть бути схожі товари, які є взаємозамінними. Це особливо актуально для невеликих аксесуарів та доповнень до основних товарів. Якщо ви впевнені, що два товари практично ідентичні, то можна написати менш детальний опис товару, що дозволить вам виконати замовлення у будь-якого постачальника. Крім того, можна вказати номери моделей обох постачальників у полі "Модель". Таким чином, ви зможете направити рахунок-фактуру на замовлення будь-якому постачальнику без внесення змін.

Зверніть увагу: у цьому аспекті необхідно проявити певну обережність. На кожному ринку є відомі бренди (наприклад, Nike , Bose), і ви ніколи не зможете замінити один на інший.

Додаткова інформація на тему: Як безпечно придбати товари на AliExpress та AliBaba.

Перевіряйте наявність товару

Якщо дропшиппер вказав на своєму сайті наявність певного товару, це ще не означає, що він є в наявності постійно. Вам варто поговорити з торговим представником про наявність товарів, які ви маєте намір продавати. Чи є ці товари в наявності у 90% випадків? Чи у дропшиппера на складі лише кілька одиниць і часто виникають труднощі з повторним замовленням товару у виробника? Безперечно, вам потрібен постачальник, в якому ви будете впевнені, тому завжди уточнюйте цей момент.

Що робити, якщо товари відсутні на складі

Незважаючи на всі ваші зусилля щодо планування, ви неминуче зіткнетесь із замовленнями клієнтів, які не зможете виконати. Замість того, щоб говорити клієнту, що товару немає, запропонуйте йому за ту ж ціну аналогічний більш якісний продукт. Ваш покупець, швидше за все, буде у захваті, а ви його не втратите. Ви можете заробити на замовлення не так, як планували, і це нормально. У будь-якому випадку, ви б взагалі не заробили грошей, якби ваш клієнт скасував замовлення.

3. Обробка замовлень у дропшипінг-бізнесі

Робота з кількома постачальниками має низку переваг, про які ми вже говорили, такий підхід:

  • підвищує ймовірність того, що товари будуть у наявності;
  • забезпечує географічне розмаїття для прискорення термінів доставки;
  • дозволяє не залежати від одного джерела поставок (корисний запасний план, якщо у вашого основного постачальника закінчилися товари в "чорну п'ятницю" або "кіберпонеділок").

Але за наявності безлічі варіантів обробки замовлення, як дізнатися, якого постачальника вибрати? Можна використати кілька методів:

Надсилання всіх замовлень вашому основному постачальнику

Якщо у вас є один постачальник, з яким вам дуже подобається працювати (чудове обслуговування, великий вибір тощо), ви можете просто надсилати всі замовлення цьому постачальнику за замовчуванням. Це легко реалізувати за допомогою автоматизації процесу, оскільки ви можете просто додати адресу електронної пошти постачальника у якості одержувача всіх підтверджень нових замовлень у своєму магазині.

Якщо ви вибираєте такий спосіб, то в ідеалі ваш основний постачальник повинен мати в наявності більшість товарів, які ви продаєте. В іншому випадку вам часто доведеться перерозподіляти замовлення, які він не зміг виконати.

Розподіл замовлень залежно від розташування

Якщо ви співпрацюєте з декількома постачальниками, кожен з яких має на складі більшість потрібних вам товарів, то можна просто направити замовлення постачальнику, який є найближчим до вашого покупця. Це не лише прискорить доставку товару клієнту, а й дозволить заощадити вартість доставки.

Розподіл замовлень залежно від наявності

Якщо у вас великий каталог товарів і безліч постачальників, то вам доведеться направляти кожне замовлення в залежності від того, який дропшип-товар є в наявності. Цей варіант вимагає більше часу, якщо ви робите це вручну. Тим не менш, якщо ваші постачальники надають фіди про запаси, то їх можна автоматизувати, наприклад, за допомогою такого сервісу, як eCommHub.

Розподіл замовлень в залежності від ціни

Теоретично це звучить чудово, але якщо в одного з постачальників немає значно вигідніших цін, то досить складно автоматизовано визначити, який постачальник буде найвигіднішим. Будь-яке автоматизоване рішення має враховувати потенційні комісійні збори, вартість доставки та ціни постачальників у режимі реального часу. Тому (хоча це й можливо) впровадити точну автоматизовану систему для вирішення цього завдання може бути складно.

Зверніть увагу: Навіть якщо ви не розподіляєте всі свої замовлення в залежності від ціни, ви повинні сприяти тому, щоб ваші постачальники конкурували між собою. Це забезпечить вам найкращі ціни зі зростанням вашого бізнесу. Тільки не намагайтеся робити це зарано. Якщо ви новачок і проситимете про знижки на ціни, то, швидше за все, постачальники не підуть вам на поступки.

Всі чотири методи пройшли перевірку на практиці і ми виявили, що для нас немає більш практичних варіантів, ніж описані вище методи. Але, звичайно, все залежить від вашого магазину, ваших постачальників та ваших особистих уподобань.

4. Імовірність шахрайства та захист від шахраїв

Збереження номера кредитних карток покупців

Зберігання інформації про кредитні картки ваших клієнтів може забезпечити зручність повторного замовлення та збільшити продажі. Але якщо ви це робите на своєму власному сайті, то потрібно дотримуватись заходів безпеки та нести за це відповідальність.

Для зберігання даних кредитних карток вам доведеться дотримуватися різних правил відповідності стандарту PCI (індустрія платіжних карток) і проводити аудит безпеки. Це дорогий і складний процес, особливо для тих власників бізнесу, які не мають технічних знань. У випадку, якщо ваш сервер буде зламаний, ви нестимете відповідальність за вкрадену інформацію про карти.

Найкраще рішення не зберігати дані кредитних карток ваших клієнтів. Розгляньте можливість використовувати у своєму магазині автоматичну платіжну систему, наприклад, як Shop або PayPal, які прискорюють оформлення замовлення та допомагають скоротити кількість кинутих кошиків. Впровадження платіжних систем у магазині дозволить вам зосередити зусилля на маркетингу та обслуговуванні клієнтів, а не на аудиті безпеки.

На щастя, якщо ви використовуєте хостингову платформу, таку як Shopify, вам не потрібно турбуватися про це. Але якщо ви використовуєте функціонал кошика на власному хостингу, обов'язково відключіть на панелі налаштувань функцію "зберігати інформацію про картку".

Робота із замовленнями шахраїв

Шахрайські замовлення можуть бути лякаючими, якщо ви тільки починаєте працювати в онлайн-бізнесі, але за наявності здорового глузду та деякої обережності ви можете запобігти переважній більшості втрат, що виникають від шахрайських замовлень.

Система перевірки адреси

Найбільш поширеним і широко використовуваним заходом запобігання шахрайству є AVS або система перевірки адреси. Функція AVS пропонує покупцеві ввести адресу, вказану на кредитній карті для того, щоб його транзакція могла бути схвалена. Це допомагає запобігти успішному здійсненню покупок в Інтернеті шахраями, які знають лише номер кредитної картки, але не знають адреси. Замовлення, які пройшли перевірку AVS, рідко бувають шахрайськими.

Переважна більшість шахрайських замовлень в електронній комерції відрізняє те, що адреса виставлення рахунку та доставки відрізняються. У таких випадках злодій вводить адресу власника картки як адресу виставлення рахунку, але вказує на окрему адресу доставки товару. Але якщо ви не дозволите клієнтам надсилати товари на адреси, відмінні від адреси виставлення рахунку, ви втратите легальні замовлення. А з іншого боку, якщо дозволите це, ви наражаєтеся на ризик втрат якщо ви відправляєте замовлення на адресу, відмінну від адреси власника картки, платіжна система змусить вас оплатити рахунок навіть у разі шахрайства.

На щастя, шахраї зазвичай діють за шаблонами, а це значно полегшує виявлення незаконних замовлень до їх надсилання. Окремо ці ознаки не допоможуть вам розпізнати шахрайське замовлення, але якщо ви побачите два чи три з них, то потрібно насторожитися:

  • Різні адреси виставлення рахунку та доставки. Знову ж таки, понад 95% всіх шахрайських замовлень матимуть різні адреси виставлення рахунків та доставки.
  • Різні імена. Різні імена на адресах виставлення рахунку та доставки можуть бути тривожним сигналом шахрайських замовлень. Або це може бути покупка подарунка.
  • Незвичайна адреса електронної пошти. У більшості людей адреси електронної пошти включають частину їхнього імені, що дозволяє зіставити частину адреси електронної пошти з ім'ям клієнта. Але якщо ви бачите адресу типу dfssdfsdf@gmail.com, велика ймовірність того, що це вигадана адреса, створена шахраєм.
  • Прискорена доставка. Оскільки шахраї користуються чужою картою, то часто вибирають найшвидший і найдорожчий спосіб доставки. Це дозволяє їм скоротити час, необхідний для їх арешту, до того моменту, як товар буде доставлений.

Якщо ви виявили замовлення, яке, за вашими підозрами, є шахрайським, просто зателефонуйте за вказаним у замовленні номером. Шахраї майже ніколи не вказують свій справжній номер телефону на замовлення. Якщо замовлення легальне, то ви, швидше за все, вже протягом 30 секунд поговорете із кимось, хто прояснить ситуацію. Якщо ні, то вам повідомлять про неіснуючий номер або дадуть відповідь по телефону, що нічого не знають про замовлення величезного човна з доставкою протягом ночі. Після такого дзвінка ви можете скасувати замовлення та оформити повернення грошей, щоб уникнути проблем.

5. Повернення платежів

Коли клієнт дзвонить до свого банку або компанії, яка обслуговує кредитну картку, щоб оскаржити списання коштів, які ви провели, ви стикаєтеся з "поверненням платежу". Ваша платіжна система тимчасово спише суму спірного платежу з вашого рахунку та попросить довести, що ви доставили клієнту товар чи послугу.

Якщо ви не зможете надати докази, то втратите спірну суму та отримаєте штраф за обробку повернення платежу. Якщо у вас буде занадто багато повернень платежів по відношенню до обсягу замовлень, що обробляються, то це загрожує втратою торгового бізнес-рахунку в платіжній системі.

Найчастішою причиною повернення коштів зазвичай є шахрайство, але і реальні покупці також можуть оскаржити списання коштів, тому що вони не задоволені сервісом, забули про покупку або просто не сподобався отриманий товар. З цим стикаються багато бізнесменів.

Коли ви отримуєте повідомлення про повернення платежу, то найчастіше у вас буде лише кілька днів на відповідь, тому діяти потрібно швидко! Щоб отримати шанс повернути свої гроші, вам необхідно надати документацію про початкове замовлення, інформацію про доставку та оптову накладну із зазначенням того, які товари ви придбали та надіслали.

Якщо оспорюване списання було здійснено в рамках законної угоди, то у вас є всі шанси повернути гроші. Але це тільки в тому випадку, якщо ви не робили жодних хибних заяв чи обіцянок під час угоди.

На жаль, якщо повернення платежу пов'язане із замовленням, що має різні адреси виставлення рахунку та доставки, то ви майже завжди програєте. Більшість платіжних систем виплачують компенсацію лише за шахрайські замовлення, надіслані на адресу, вказану в картці. В іншому випадку багато підприємців заплющують очі на подібне повернення коштів, тому що знають, що спробувати повернути їх це марна трата часу.

6. Процедура повернення товару в дропшипінгу

Перш ніж писати власну політику повернення, потрібно переконатися, що ви знаєте і розумієте, як усі ваші постачальники працюють з поверненнями. Якщо вони здійснюють повернення протягом 45 днів, то ви можете дозволити собі бути більш лояльним у своїх умовах. Сувора політика повернення від одного постачальника може змусити вас переглянути всі умови, які ви встановлюєте.

Якщо покупцю необхідно повернути товар, цей процес виглядає так:

  1. Покупець звертається до вас із проханням про повернення.
  2. Ви надсилаєте запит постачальнику.
  3. Покупець відправляє товар назад поштою постачальнику.
  4. Постачальник повертає на ваш рахунок оптову ціну товару.
  5. Ви повертаєте покупцеві повну вартість товару.

Однак не завжди все так просто. Повернення товару може бути складним через такі обставини:

Повернення комісійних платежів

Деякі постачальники стягують комісію при поверненні товару, що є додатковою платою за роботу із забезпечення процедури повернення. Навіть якщо ваш постачальник стягує такі збори, ми рекомендуємо не включати їх у політику повернення на своєму сайті. Це застаріла система і виглядає не дуже красиво по відношенню до вашої клієнтської бази. Нехай вам доведеться іноді платити, але ви окупите ці витрати за рахунок більшої кількості покупців, які вирішать мати з вами справу.

Браковані товари

Гірше, ніж отримати дефектний товар, може бути лише необхідність оплачувати додаткові поштові витрати на його повернення. Більшість постачальників дропшипінгу не сплачують поштових витрат на повернення бракованих товарів. Вони вважають, що оскільки вони не виробляли товар, вони не несуть відповідальності за дефекти. Вони просто відносять це до ризику продажу неякісної продукції на роздрібному ринку.

Якщо ви зацікавлені у створенні солідного бізнесу, ви завжди повинні компенсувати своїм клієнтам вартість зворотної доставки бракованих товарів. Знову ж таки, це плата, яку ви не зможете перекласти на когось іншого, але це невід'ємна частина ведення репутаційного дропшипінг-бізнесу.

Якщо бракований товар відносно недорогий, має сенс просто відправити клієнту новий товар і не вимагати від нього повернення старого. Такий підхід має низку переваг, у тому числі:

  • Це може бути економічно ефективним. Немає сенсу платити $10 за повернення товару, який у оптовика коштує всього $12. Ви отримаєте чистий дохід у розмірі $2, але це не варто того через клопіт клієнта, постачальника та персоналу.
  • Покупець буде приємно здивований. Як часто компанії просто надсилають новий товар, не вимагаючи повернення старого? Майже ніколи! Ви отримаєте позитивний відгук та, можливо, залучите цього покупця на все життя. Крім того, клієнт отримає новий товар набагато швидше, ніж у випадку, коли потрібно повернути старий товар на склад і чекати на оформлення нового.
  • Ваш постачальник може оплатити доставку. Постачальники не оплачуватимуть зворотну доставку бракованого товару, але їх можна вмовити оплатити доставку заміни бракованого товару, який ви просто придбаєте окремо. Крім того, багато хто з них буде радий позбутися клопоту, пов'язаного з оформленням повернення.

Якщо покупець хоче повернути товар, що не сподобався, і отримати повернення грошей, то більшість компаній розраховують, що покупець оплатить зворотну доставку. Це цілком розумна політика. Але якщо ви готові запропонувати безкоштовне повернення будь-якого товару чи послуги, то ви напевно виділитеся (а такі компанії, як Zappos, зробили це частиною своєї унікальної бізнес-моделі). Це може бути справді дорого, але більшість покупців розуміють, що ви не повинні платити за зворотну доставку тільки тому, що вони замовили товар, який їм зрештою виявився не потрібним. Тому, на практиці, великої кількості повернень за такого підходу очікувати не варто.

Зверніть увагу: якщо ви займаєтеся дропшиппінгом на Amazon або eBay, ваша політика повернення залежатиме від конкретного торгового майданчика. Те, що ви вкажете у своїй політиці повернення може не допускатися політикою повернення цих сайтів.

7. Складнощі доставки замовлення

Розрахунок тарифів на доставку може стати великою проблемою для власників дропшипінг-бізнесу. За такої кількості різних товарів, що вирушають із різних місць, важко точно розрахувати вартість доставки замовлень.

Існує три типи тарифів на доставку, які ви можете використовувати:

  • Тарифи в режимі реального часу. За такого підходу на сторінці чекауту аналізується загальна вага всіх придбаних товарів та пункт призначення доставки, щоб у реальному часі сформувати фактичну ціну доставки. Це дуже точний метод, але розрахунки можуть бути складними при доставці з кількох складів.
  • Тариф залежно від типу товару. Використовуючи цей метод, ви встановлюєте фіксовані тарифи на доставку в залежності від замовлених товарів. Наприклад, усі маленькі товари доставлятимуться за фіксованою ставкою $5, а всі більші по $10.
  • Доставка за фіксованим тарифом. У цьому випадку ви встановлюєте єдину фіксовану ставку на всі відправлення незалежно від типу. Ви можете навіть запропонувати безкоштовну доставку для всіх замовлень.

Коли справа доходить до доставки, важливо звернутися до основних принципів дропшипінгу, які перераховані на початку цієї статті. Зокрема, потрібно знайти рішення, яке підкреслює простоту, а не досконалость, особливо якщо ви тільки почали займатися дропшипінгом.

Деякі власники бізнесу будуть витрачати дні або тижні на створення правил доставки для свого магазину електронної комерції, в якому ще не було жодного продажу. Натомість, слід зосередити свої зусилля на оптимізації маркетингу, соціальних мережах та обслуговуванні клієнтів, а також максимально швидко створити політику доставки. Потім, коли бізнес зростатиме, можна інвестувати в більш точну систему. При такому підході найкраще провести оцінку середньої вартості доставки та встановити її як загальну фіксовану ставку. Може ви втратите гроші на одних замовленнях, але повернете їх завдяки іншим.

Навіть якщо ви могли б використовувати спеціальну систему, яка обчислює додаткову плату за доставку в залежності від місцезнаходження постачальника, захотіли б ви цього? Більшість покупців відмовляються від додаткової плати за доставку.

Постарайтеся не допускати постачання товарів від різних постачальників за одним замовленням. Для цього використовуйте постачальників зі схожими товарними запасами та ретельно вибирайте товари, які ви хочете продавати. Це практичне та просте рішення для довгострокової роботи.

Міжнародні перевезення

Наразі міжнародні перевезення стали набагато простішими, ніж раніше. Але все ж таки іноді виникають деякі складності. При використанні міжнародних перевезень вам доведеться враховувати такі моменти:

  • Різні обмеження за вагою та довжиною для різних країн.
  • Додаткові комісії постачальників за опрацювання міжнародних замовлень.
  • Додаткові витрати на вирішення проблемних замовлень.
  • Підвищені витрати на доставку великогабаритних та/або важких товарів.

Чи варті того ці клопоти? Це залежить від ринку, на якому ви працюєте, і прибутку, який ви отримуєте. Якщо ви продаєте невеликі товари з високим відсотком прибутку, то ширше охоплення ринку може бути доцільним і коштуватиме витрат, які пов'язані з міжнародними перевезеннями. Для інших, особливо для власників малого бізнесу, які продають більші чи важчі товари, додаткова вигода не коштуватиме цих витрат та незручностей.

Вибір перевізника

Вибір правильного перевізника дуже важливий, тому що це дозволить вам заощадити значну суму грошей. Наприклад, у США вам доведеться вибирати між UPS/FedEx та USPS (Поштовою службою США).

  • UPS та FedEx. Ці великі приватні фірми відмінно підходять для доставки великих та важких замовлень у країні. Їхні тарифи для великих замовлень будуть значно нижчими, ніж у USPS.
  • USPS (Поштова служба США). Якщо ви відправляєте невеликі, легкі товари, то тарифи USPS виявляться найвигіднішими. Найдешевша вартість доставки USPS становить $5 або навіть менше. Пошта, як правило, є найкращим вибором для відправлення міжнародних замовлень, особливо невеликих.

При налаштуванні варіантів доставки слід розділити їх за часом доставки ("Протягом 5 днів" або "Протягом 3 днів"). Це дасть можливість покупцеві вибрати найбільш оптимального перевізника не лише за ціною, а й за часом доставки.

8. Якісна служба підтримки

Повірте професіоналам дропшипінгу, що керування всіма листами, запитами та поверненнями покупців у таблиці Excel не ідеальний варіант. Яким би чудовим не був Excel, він не призначений для роботи такого плану. Аналогічно, у міру зростання вашого бізнесу та команди, підтримка клієнтів за допомогою однієї лише поштової скриньки також може дати осічку та призвести до проблем в обслуговуванні.

Використання хорошої служби підтримки та додавання розділу FAQ – це одне з найкращих рішень, яке ви можете зробити для якісного обслуговування ваших покупців. Програмне забезпечення для служби підтримки випускається різне, і всі вони надають вам централізоване місце для управління листуванням та питаннями підтримки клієнтів. Більшість таких сервісів підтримки автоматично виконують розподіл питань між членами вашої команди та ведуть історію спілкування між усіма зацікавленими сторонами.

Ось найпопулярніші варіанти сервісів підтримки, які ви можете використовувати:

  • Help Scout. Простіша, ніж інші служби. Help Scout оформляє кожен запит у вигляді окремого листування електронною поштою, видаляючи шаблонну інформацію, яку клієнти зазвичай бачать у відповідях від інших служб підтримки. На стороні клієнта інформація відображається як звичайний електронний лист, створюючи ефект більш персоналізованого спілкування. Тарифні плани сервісу стартують від $15 на місяць.
  • Zendesk. Zendesk пропонує безліч інструментів та інтеграцій. На сьогоднішній день є однією з найпопулярніших довідкових служб. Від вас тут потрібно внести деякі налаштування, але результат того коштуватиме, як тільки ви адаптуєте службу під вашу компанію. Хоча додаток і доступний безкоштовно в Shopify, для його використання потрібна підписка на план Zendesk Support Team Plan вартістю від $19 на місяць.
  • Gorgias. Створено спеціально для магазинів Shopify. Gorgias керує всіма вашими запитами до служби підтримки в одному місці, допомагаючи вам скоротити час відповіді та підвищити ефективність підтримки клієнтів. У Gorgias є інструменти автоматизації для персоналізації відповідей на питання, що найчастіше задаються. Плани починаються від $60 на місяць.
  • HelpCenter. Доступ до всіх запитів клієнтів з електронної пошти, Live Chat та FB Messenger на єдиній платформі. Тут легко створювати сторінки FAQ з нуля, щоб допомогти покупцям самостійно знаходити відповіді на запитання. Доступний безкоштовний тарифний план.
  • Richpanel. Можна дивитися дані про замовлення, а також надсилати інформацію про місцезнаходження посилки, редагувати замовлення та оформляти повернення не виходячи з кабінету довідкової служби. Є можливість створювати сценарії для самообслуговування в довідковому центрі і миттєво видавати відвідувачам відповіді, якщо вони поставили одне з питань, що часто ставляться. Доступний безкоштовний тарифний план.

9. Служба підтримки телефоном

Рішення про те, чи варто пропонувати техпідтримку телефоном, може бути непростим. Очевидно, що це чудовий спосіб забезпечити допомогу покупцям у режимі реального часу, але це один із найдорожчих методів підтримки.

Якщо ви тільки починаєте свій бізнес та працюєте з 9 до 5, то ви просто не зможете відповідати ще й на дзвінки. Але якщо ви працюєте над своїм бізнесом не повний робочий день або у вас є співробітник, який може це робити, це може бути цілком підходящим варіантом. Якщо у вас немає можливості сидіти біля телефону протягом дня, ви завжди можете ввімкнути голосову пошту та передзвонити клієнтам пізніше. Це не ідеальне рішення, але може бути добрим компромісом.

Ви повинні враховувати тип дропшиппінг-товарів, які ви продаватимете, коли думаєте про те, в якому вигляді запропонувати телефонну підтримку. Якщо у вас ювелірний магазин, який продає прикраси в діапазоні від $1000 до $5000, то багато клієнтів не почуватимуться комфортно, замовляючи на таку велику вартість без попередньої розмови з реальною людиною. Однак, якщо ви продаєте товари в діапазоні від $25 до $50, то більшість людей не будуть потребувати телефонної підтримки, але за умови, що ви створили професійний веб-сайт із необхідною інформацією.

Якщо ви все ж таки вирішите пропонувати підтримку по телефону, то добре продумайте як це зробити правильно. Розміщення телефонного номера у верхній частині кожної сторінки може призвести до надлишку інформації. Натомість подумайте про додавання номера до більш стратегічно важливих місць, наприклад, на сторінках "Зв'яжіться з нами" та "Кошик", де висока ймовірність здійснення покупки.

Незалежно від того, які методи спілкування з покупцями ви вибираєте, ви завжди повинні бути готові зателефонувати клієнту після продажу, якщо з'являється необхідність вирішити будь-які питання, що виникають. Немає нічого поганого в тому, що ви відмовляєтеся від передпродажної телефонної підтримки, але коли справа доходить до турботи про людей, які купили у вас товар, то ви ніколи не повинні відмовлятися допомогти їм по телефону.

Наступні служби допоможуть вам налаштувати телефонний номер та лінію підтримки:

  • Grasshopper. Grasshopper пропонує телефонні послуги та орієнтований на малий бізнес. Ви можете отримати безкоштовний номер, три внутрішні номери, переадресацію дзвінків та голосову пошту за розумну щомісячну плату (близько $26).
  • Aircall. Aircall в основному тарифному плані пропонує телефонний номер, електронну пошту та довідковий центр, фактично забезпечуючи вас довідковою службою. Також, ви отримаєте необмежену кількість дзвінків у США та Канаді (діють міжнародні тарифи). Aircall може інтегруватися з іншими популярними довідковими програмами, такими як Zendesk.

10. Сконцентруйтеся на маркетингу

Успіх продажу зрештою залежить від того, чи знайдуть покупці ваш магазин. Для цього вам необхідно створити постійний приплив трафіку. Щоб збільшити відвідуваність сайту, як правило, найкраще зосередитися на таких маркетингових каналах, як пошукова оптимізація (SEO), реклама на Facebook і реклама Google.

Пошукова оптимізація

SEO це процес тонкого налаштування вашого сайту для підвищення шансів зайняти високе місце у результатах пошуку за відповідними ключовими словами.

В ідеалі потрібно, щоб сторінки вашого товару збігалися з ключовими словами для того, щоб люди могли природним чином знаходити їх через пошукові системи. Хоча більшість запитів за ключовими словами це короткі запити, що складаються з двох-трьох слів, вони є більш поширеними та конкурентними, тому важко отримати по них трафік.

Натомість спробуйте зосередитися на довгих ключових словах, що складаються з трьох і більше слів. Нехай довгі запити за ключовими словами мають менший обсяг трафіку, але їх набагато легше використовувати через відсутність конкуренції.

Ключові слова можна підібрати за допомогою таких інструментів як Google Ads або keyword.io. Введіть назву вашого товару та ви побачите список пов'язаних запитів, які можна вставити в текст сторінок ваших товарів.

Реклама на Facebook

Facebook - це платформа, яку використовують багато підприємців, які займаються електронною комерцією. Особливо ті, хто тільки починає свою діяльність і не має великого досвіду у рекламі чи великого рекламного бюджету. Тут безліч можливостей для того, щоб залучити нових клієнтів і привести їх до вашого інтернет-магазину, тому що в цій мережі понад 2,6 мільярда активних користувачів. Створення реклами на Facebook дозволить вам отримати прямий доступ до активної та зацікавленої бази користувачів.

Перевага реклами на Facebook полягає в тому, що ви можете шукати клієнтів на основі демографічних даних, інтересів та їх діяльності. Facebook створений для того, щоб люди ділилися особистими новинами, фотографіями з відпустки, новими піснями, які вони відкрили для себе та статус відносин. Все це, а також "лайки" та контакти, створюють профілі користувачів, які можуть бути використані рекламодавцями.

Ви можете використовувати рекламу Facebook для зіставлення ваших товарів зі списком інтересів та моделі поведінки користувачів. А це підвищує вірогідність того, що ви знайдете свого ідеального покупця. Після знаходження своєї аудиторії ви можете рекламувати свої товари лише цим користувачам. Спробуйте різні типи оголошень, які пропонує Facebook (зображення, відео, карусель або колекція), і перегляньте, який з них працює найкраще.

Реклама Google

Google Ads дозволяє розміщувати рекламу у двох найбільших пошукових системах: Google та YouTube. Google Ads має такі ж функції, як і більшість інших рекламних платформ, дозволяючи вам встановити бюджет та максимальну денну витрату, а також ціну оплати за клік користувача. Ви платите гроші тільки тоді, коли хтось відвідує ваш сайт. Ці функції роблять Google Ads відмінною рекламною платформою початкового рівня, незважаючи на складний інтерфейс.

Що робить Google Ads таким привабливим, так це можливість широкого охоплення аудиторії трьома різними способами: пошукова реклама, Google Display Network та реклама на YouTube.

Справжня особливість Google Ads полягає в тому, що ви можете націлитись на певну аудиторію, ґрунтуючись на їхній специфічній поведінці, взаємодії з вашим сайтом або брендом. Наприклад, ви можете показувати рекламу лише тим, хто відвідав певну сторінку вашого магазину або відмовився від покупки, залишивши товар у кошику. Також ви можете націлювати свою рекламну кампанію на демографічні характеристики, інтереси та інші ознаки користувачів. Дропшипперу, що починає, з невеликим бюджетом це може допомогти залучити велику кількість аудиторії і зробити більше продажів.

Об'єднавши деякі з цих можливостей, можна спробувати використовувати Google Display Network для ретаргетингу людей, які вже переглядали певні товари на вашому сайті. Іншими словами, відвідуючи інші сайти, відвідувачі бачитимуть у рекламі Google Ads той товар, який вони нещодавно переглядали у вашому інтернет-магазині.

Крім того, у розділі SEO ми розповідали про те, як знаходити та використовувати довгі ключові слова. На рекламу за такими ключовими словами ціна, зазвичай, нижча. То чому б не спробувати стати ще популярнішим?

Ви готові розпочати свій власний дропшипінг-бізнес?

Незважаючи на те, що модель дропшипінгу один із найшвидших способів розпочати бізнес, пам'ятайте, що це не швидкий шлях до пасивного доходу. Успішний дропшиппінг-бізнес потребує активної роботи. Вам необхідно його постійно розвивати, щоб клієнти були задоволені та поверталися до вас за покупками.


Зміст
10 порад з дропшипінгу для новачків
Зміст