Компенсація від Shopify для українського бізнесу

Що таке дропшипінг (як працює дропшип-модель)?


Що таке дропшипінг (як працює дропшип-модель)?


Дропшиппінг – це спосіб роздрібної торгівлі, що не передбачає зберігання товарів на своєму складі. Коли товар в онлайн магазині продається, дропшиппер купує його у третьої сторони, а та відправляє покупцю. У результаті, продавцю не потрібно самостійно займатися доставкою.

Головна відмінність дропшипінгу від стандартної моделі роздрібної торгівлі – це те, що продавець не володіє товаром, що реалізується, і не зберігає його. Натомість продавець купує товари у третьої сторони в міру необхідності. Зазвичай, в якості постачальника виступає оптова торгова точка або виробник.

Зміст

Як працює дропшипінг на Shopify?

Два найбільш поширені методи дропшипінгу на Shopify – це пошук постачальника де-небудь у світі в базах даних або за допомогою додатку Shopify, який дає вам доступ до тисяч постачальників.

У якості додатку ви можете вибрати відповідний з десятка доступних в Shopfy-магазині додатків. Ми ж рекомендуємо додаток DSers, за допомогою якого можна шукати товари для продажу в Aliexpress та імпортувати їх у ваш магазин.

Замовлення товару в DSers виконується лише після того, як клієнт придбає його у вашому магазині. Сервіс автоматизує цей процес і єдине, що залишається зробити вам – перевірити коректність даних та натиснути кнопку "замовити". Після цього товар вирушить від постачальника покупцю – де б він не знаходився.

Відео-курс від команди Shopify:
Докладніше

Переваги дропшипінгу

Завдяки своїй доступності, дропшиппінг – відмінна модель для підприємців-початківців. За її допомогою можна швидко протестувати різні бізнес-ідеї, маючи обмежений бюджет. Це дозволяє перевірити та вибрати для продажу лише затребувані продукти. Але є ще кілька причин популярності цієї моделі бізнесу.

1. Нижчий стартовий капітал

Найбільша перевага дропшипінгу в тому, що він дає можливість запустити інтернет-магазин, попередньо не вкладаючи в нього тисячі доларів. Традиційна модель вимагає від підприємця значних витрат на матеріально-технічні ресурси.

Це дає можливість запустити успішний бізнес, маючи дуже скромний бюджет. Крім того, відкриття дропшипінг-магазину пов'язане з меншим ризиком, оскільки ви не робите закупівлю товару заздалегідь.

2. Легкий старт

Набагато простіше керувати продажами через інтернет, коли вам не потрібно мати справу із фізичним товаром. Завдяки моделі дропшипінгу ви будете позбавлені наступного клопоту:

  • Управління складом та оплата його аренди;
  • Упаковка та відправка товарів;
  • Відстеження залишків для бухгалтерського обліку;
  • Обробка повернень та вхідних поставок;
  • Постійне замовлення товарів та контроль за рівнем торгових запасів.

3. Низькі накладні витрати

Ви позбавлені витрат на утримання складу та закупівлю товарів, тому накладні витрати досить низькі. Багато успішних дропшиппінг-магазинів працюють як надомні підприємства, для яких потрібно трохи більше, ніж ноутбук та незначні поточні витрати.

У міру розвитку вашого бізнесу ці витрати теж збільшуватимуться, але все одно залишаться низькими в порівнянні зі стандартною моделлю.

4. Немає прив'язки до локації

Дропшипінг-бізнес можна вести практично з будь-якої точки, де є інтернет. Щоб керувати бізнесом, вам достатньо мати можливість спілкуватися з клієнтами та постачальниками.

5. Широкий вибір товарів для продажу

Оскільки попередньо купувати товар не потрібно, ви можете запропонувати відвідувачам свого магазину широкий асортимент без додаткових витрат, додаючи на вітрину будь-який товар, який є у постачальників.

6. Простота тестування

Дропшипінг може бути корисним як при запуску нового магазину, так і при розширенні існуючого бізнесу. Він дає можливість вивчити попит на додаткові категорії товарів, наприклад, аксесуари до наявних товарів або нові лінії продукції. При цьому немає потреби їх купувати, перш ніж виставити на продаж – і в цьому головна перевага.

7. Легкість масштабування

Якби ви працювали за традиційною моделлю, то отримавши втричі більше замовлень, ви були б змушені зробити втричі більше роботи. При роботі за моделлю дропшипінгу, більшість турбот з обробки замовлень лягає на плечі постачальників. Це дозволяє розширювати бізнес з меншими клопотами та меншою кількістю додаткових зусиль.

Зростання продажів завжди пов'язане з додатковою роботою, пов'язаною із підтримкою клієнтів. Але компанії, що використовують модель дропшипінгу, виграють у порівнянні з традиційними підприємствами онлайн-торгівлі.

Недоліки дропшипінгу

Всі вищезгадані переваги роблять дропшипінг дуже привабливою моделлю для тих, хто планує відкрити інтернет-магазин або розширити асортимент існуючого. Але він має свої недоліки, як у будь-якого іншого підходу. За зручність та гнучкість доводиться платити. Ось кілька мінусів, які слід мати на увазі.

1. Низька маржинальність

Низький коефіцієнт прибутковості – найбільший недолік роботи в ніші дропшипінгу. Оскільки запустити такий бізнес легко, а накладні витрати мінімальні, тут мають місце висока конкуренція та демпінг. Через низькі інвестиції на старті бізнесу багато конкурентів дозволяють собі працювати з мінімальною націнкою, намагаючись таким чином збільшити прибуток за рахунок обороту.

Якщо почати продавати на Amazon за допомогою моделі дропшипінгу поряд із торгівлею через магазин на Shopify, маржинальність на цьому каналі продажів буде набагато нижчою.

Як правило, у конкуруючих продавців неякісні веб-сайти і погана підтримка клієнтів (якщо така взагалі присутня). Ви можете використати це, щоб вигідно виділитися на їхньому тлі. Але це не завадить потенційним покупцям порівнювати ціни на аналогічні товари у вас та в інших магазинах. Посилення конкуренції в ніші швидко призводить до її вигоряння та зниження прибутковості. На щастя, цю проблему можна вирішити, вибравши нішу або вертикаль, що добре підходить для дропшипінгу.

2. Проблеми з інвентаризацією

Якщо товар у вас є, то відстежувати залишки досить просто. Але коли ви працюєте з кількома складами, які крім вас обслуговують і інших клієнтів, то залишки можуть змінюватися щодня. На щастя, є програми синхронізації з постачальниками. Вони дозволяють передавати замовлення постачальникам в один-два кліки і в реальному часі відстежувати запаси товару.

DSers одне з них. Сервіс дозволяє автоматизувати звіряння залишків. Наприклад, якщо товар у постачальника закінчився, його можна автоматично забрати з вітрини або залишити, встановивши нульову кількість.

3. Складності доставки

Якщо ви працюєте з декількома постачальниками (а більшість дропшиперів роблять саме так), то товари будуть доставлятися клієнтам із кількох джерел. Це підвищує транспортні витрати.

Припустимо, покупець замовляє три товарні позиції, які є в наявності у різних постачальників. У цьому випадку вам доведеться тричі заплатити за доставку, і перекладати ці витрати на плечі покупця було б не зовсім правильно. І навіть якщо включити ці витрати у вартість, підрахувати їх в автоматичному режимі може бути непростим завданням.

4. Помилки постачальників

Вас колись звинувачували в чомусь, у чому немає вашої провини, але при цьому ви повинні були все одно взяти відповідальність на себе? Така неприємна ситуація може мати місце, якщо працювати за системою дропшипінгу.

Навіть найкращі постачальники іноді помиляються – а відповідати за їхні помилки перед клієнтами і вибачатися доведеться вам. Що говорити про поганих і навіть просто не дуже хороших постачальників? Вони викликатимуть нескінченне розчарування у покупців через брак товарів, збоїв з доставкою, неякісного пакування. Це може зашкодити репутації вашого магазину.

5. Обмежені можливості для кастомізації та брендингу

На відміну від виробництва товарів за індивідуальним замовленням або продажем товарів за запитом, дропшиппінг не дає контролю над товаром. Зазвичай, останній розробляється та маркується постачальником.

Деякі постачальники з Aliexpress можуть трохи адаптувати продукт під вас, але навіть у цьому випадку контроль за товаром залишиться в їхніх руках. Будь-які зміни та доповнення потребують замовлення мінімальної партії змінених товарів, що недоцільно при роздрібних замовленнях при дропшипінгу.

Загальні питання про дропшипінг

У частині керівництва, що залишилася, ми розглянемо всі кроки, необхідні для старту прибуткового бізнесу на основі дропшиппінг-моделі. Але перш, ніж перейти далі, ми дамо відповіді на кілька популярних запитань.

Скільки потрібно інвестувати, щоб розпочати бізнес?

Складно точно спрогнозувати стартові інвестиції у кожному конкретному випадку, але є кілька напрямків, на які доведеться витратитись кожному дропшипперу. Ось короткий перелік основних витрат:

Інтернет магазин
Орієнтовна вартість: $32 на місяць.

Вам потрібно знайти e-commerce платформу для створення та розміщення свого магазину. Ми рекомендуємо Shopify. Такий магазин можна легко синхронізувати із DSers для доступу до товарів постачальників. Крім того, ви отримаєте повний набір тем та безкоштовні брендинг-інструменти для швидкого запуску бізнесу.

Доменне ім'я
Орієнтовна вартість: $5-20 на рік.

Не маючи власного доменного імені, важко завоювати довіру споживачів. Незважаючи на наявність ряду доступних доменів верхнього рівня, таких як example.shop або example.co, ми все ж рекомендуємо вибирати домен .com, відповідний назві вашого бренду, якщо такий є.

Скористайтеся генератором доменних імен від Shopify або дізнайтеся, як придумати назву для магазину.

Тестові замовлення
Орієнтовна вартість: залежить від товару та асортименту

Дропшиппінг дозволяє працювати з великим асортиментом товарів, не вкладаючи в них гроші. Незважаючи на це, на початку все ж таки доведеться витратити трохи грошей і часу, щоб протестувати товари, які ви збираєтеся реалізувати. Не зробивши цього, ви ризикуєте продати своєму споживачеві товар з великою кількістю дефектів, що призведе до невдоволення, зіпсованої репутації та клопотів із поверненням.

Онлайн-реклама
Орієнтовна вартість: збільшується по мірі масштабування бізнесу. На початковому етапі ми рекомендуємо вкласти в просування щонайменше $500.

Кожному підприємцю, який працює у сфері електронної комерції, слід шукати способи знизити витрати на залучення клієнта, використовуючи безкоштовні або потенційно безкоштовні канали: контент-маркетинг, SEO та сарафанне радіо.

Але для швидкого старту платна реклама все одно потрібна та корисна. Найкращі і найпоширеніші способи просування: контекстна реклама в пошукових мережах, мобільна та медійна реклама, таргетована реклама в соцмережах.

На чому дропшипери заробляють гроші?

Дропшиппери виступають у ролі посередників, доносячи до покупця найкращі та нові пропозиції від постачальників та виробників. Їх прибуток – це різниця між кінцевою ціною, вартістю товару у постачальника та витратами на рекламу та обслуговування. Не варто забувати, що маркетинг, який бере на себе дропшиппер, щоб допомогти покупцям знайти, оцінити та купити продукт, потребує часу та фінансових вкладень. Також слід включити у вартість витрати на підтримку клієнтів, яка буде потрібна, якщо виникнуть проблеми з товаром або його доставкою.

Зважаючи на всі ці фактори, дропшиппери роблять свою націнку на товари в обмін на зусилля щодо їх поширення. З цієї причини постачальники погоджуються на співпрацю за моделлю дропшипінг. Онлайн-магазини таких продавців дають виробникам додатковий ринок збуту та прибуток, який інакше вони б упустили.

Щоб дропшиппінг-бізнес приносив дохід, слід підрахувати середню вартість залучення клієнта, підсумувати з ціною товару у постачальника та на підставі цих даних встановити свою ціну на товар.

Чи легальний дропшипінг?

Дропшипінг – це лише модель продажів, яку використовує безліч рітейлерів міжнародного масштабу, і вона цілком законна. Як і в будь-якому іншому бізнесі, ключ до довгострокового успіху – задоволення очікувань клієнтів та створення бренду, який знаходить відгук у цільової аудиторії.

Як правило, сумніви в легальності виникають через неправильне розуміння моделі дропшипінгу. Більшість роздрібних магазинів, де ви звикли робити покупки, навряд чи самі виробляють товари, які продають. Вони беруть їх в інших постачальників. Дропшипінг має на увазі такий самий підхід і адаптує його під онлайн-формат.

Безперечно, є юридичні нюанси, які потрібно враховувати, щоб оформити бізнес легально. Щоб з'ясувати актуальні деталі у кожному конкретному регіоні, краще проконсультуватись із юристом перед запуском.

Отже, чи варто займатися дропшипінгом у 2023 році?

Як було сказано вище, дропшипінг – це не той спосіб, який дозволить збудувати успішний бізнес без зусиль. Щоб почати, знадобиться наполеглива праця. Дропшип-модель має певні переваги, але вона не виключає низки проблем, які вимагають вирішення.

У наступних статтях ми детально розглянемо ці проблеми та способи їх усунення. При ретельному плануванні та вдумливому підході більшість перешкод вдається подолати і вони не завадять вам побудувати прибутковий бізнес.

Наступний розділ: Як знайти прибуткову нішу для дропшипінгу


Зміст