Ланцюжок поставок – це химерний термін, що описує шлях, який проходить продукт від стадії виробництва до кінцевого споживача. Якщо говорити про це із серйозними професіоналами в цій галузі, то вони наполягали б на тому, що ланцюжок поставок продукту починається з етапу видобутку матеріалів (таких як нафта чи гума), які використовують для виробництва товару. Але ми не будемо настільки ускладнювати тему.
Для того, щоб зрозуміти цей процес, нам не потрібна така детальна інформація. В першу чергу, необхідно виділити три найбільш важливі ланки, які складають ланцюжок поставок дропшипінгу: виробники, оптовики та роздрібні продавці.
Виробники . Виробники виробляють продукт і не продають його безпосередньо. Натомість вони оптом продають його оптовим та роздрібним торговцям. Купівля безпосередньо у виробника є найдешевшим способом придбати товари для перепродажу, але більшість із них мають мінімальні вимоги покупки, які ви повинні виконати. Також, вам необхідно мати склад, на якому зберігатиметься товар. І тільки потім з нього ви відправите продукцію на продаж покупцю. З цієї причини простіше купити продукт безпосередньо у оптовика.
Оптовики. Оптовики купують продукцію оптом у виробників, маркують її, а потім продають у роздріб для подальшого перепродажу населенню. У них вимоги щодо придбання товару набагато нижчі, ніж у виробника. Оптові торговці зазвичай складують продукцію від різних виробників в одному місці і, як правило, працюють у конкретній галузі або ніші дропшипінгу . Більшість із них є лише оптовими агентами, тобто продають лише роздрібним торговцям, а не безпосередньо покупцю.
Роздрібні продавці. Роздрібний торговець – це той, хто продає товари із націнкою безпосередньо покупцю. Якщо ви ведете бізнес, виконуючи замовлення через постачальників дропшипінгу, то можете віднести себе до категорії роздрібного продавця.
Дропшипінг – це послуга, а не ланка в ланцюжку поставок
Зверніть увагу, що дропшиппер не є ланкою в ланцюжку постачання. Чому? Тому що будь-який із виробників, оптових чи роздрібних торговців може виступати в ролі дропшиппера!
Якщо виробник готовий відправити свою продукцію безпосередньо вашому клієнту, він дропшиппує від імені вашої компанії. Аналогічно, роздрібний торговець може запропонувати дропшипінг, хоча його ціна буде не такою конкурентоспроможною, як у оптовика, тому що він купує не безпосередньо у виробника.
Якщо хтось стверджує, що він "дропшиппер", це не означає, що ви отримаєте товар за оптовою ціною. Це говорить тільки про те, що компанія буде постачати продукцію від імені вашої компанії. Для отримання кращої ціни на товар, ви повинні бути впевнені, що працюєте безпосередньо із законним оптовиком чи виробником.
Дропшипінг: процес реалізації
Тепер, коли ви розібралися в учасниках, залучених у ланцюжок поставок, розглянемо, як обробляється замовлення на поставку в процесі реалізації. Як приклад, ми розглянемо замовлення, розміщене в теоретичному магазині "Сніжинка" – онлайн-магазині, що спеціалізується на аксесуарах для смартфонів. "Сніжинка" відправляє всі товари безпосередньо від оптовика.
Ось приклад того, як виглядає весь процес замовлення:
Крок 1: Покупець робить замовлення у магазині "Сніжинка"
Івану Іванову потрібний чохол для нового смартфона, він робить замовлення через інтернет-магазин "Сніжинка". Як тільки замовлення буде оброблено, відбудеться таке:
- Магазин "Сніжинка" та Іванов отримають електронною поштою підтвердження нового замовлення, яке автоматично генерується магазином.
- Платіж Іванова обробиться під час оформлення замовлення та автоматично зарахується на рахунок магазину "Сніжинка".
Крок 2: Магазин "Сніжинка" робить замовлення у свого постачальника
Цей крок дуже простий. Відбувається повідомлення про замовлення електронною поштою торговому представнику у відділі оптової торгівлі. Оптовик приймає замовлення та виставляє рахунок на оптову ціну товару на реквізити рахунку магазину "Сніжинка". Також, туди входять будь-які витрати на доставку або обробку.
Примітка: Деякі дропшиппери підтримують автоматичний XML (загальний формат для інвентаризації файлів) для обробки замовлень або вручну розміщують замовлення в інтернеті. Але електронна пошта є найпоширенішим способом розміщення замовлень для постачальників дропшипінгу, тому що такий спосіб універсальний і не викликає труднощів при використанні.
Крок 3: Оптовик надсилає замовлення до магазину "Сніжинка"
Якщо припустити, що товар знаходиться на складі і оптовик швидко оформив замовлення, то зі складу оптовика товар упаковують і відправляють Іванову. Незважаючи на те, що відправка товару відбувається оптовиком, на етикетці товару буде розміщено інформацію від імені магазину "Сніжинка", а також його логотип та юридичну адресу.
Як тільки замовлення буде надіслано, на електронну пошту магазину "Сніжинка" прийде від оптовика рахунок-фактура та номер відстеження замовлення.
Примітка: відправка товару може зайняти менше часу, ніж ви вважаєте. Деякі постачальники відправляють замовлення протягом кількох годин, що дозволяє продавцям рекламувати "відправлення товару в той же день" навіть якщо вони використовують постачальника-дропшиппера.
Крок 4: Магазин "Сніжинка" сповіщує покупця про доставку замовлення
Після отримання номера відстеження магазин "Сніжинка" відправить його покупцю. Після того, як замовлення надіслано, пройшла оплата, а покупець отримав повідомлення про відправку, процес виконання замовлення для продавця є завершеним. Прибутком (або збитком) магазину "Сніжинка" є різниця між сумою, яку він отримав від Іванова та сумою, яку він сплатив оптовику.
Дропшиппери непомітні для кінцевого споживача
Попри свою вирішальну роль у процесі виконання замовлення, дропшиппер повністю непомітний для покупця. При отриманні замовлення покупець побачить зворотну адресу та логотип магазину, в якому було оформлено покупку. Якщо Іванов отримає не той товар або у нього виникнуть претензії, то він звернеться до магазину "Сніжинка", який обговорить проблему зі своїм оптовиком. Оптовик усуне проблему та відправить правильне замовлення Іванову.
Оптовик не афішується кінцевому покупцю. Його єдиним обов'язком є складування та відправлення дропшипінгових товарів. Решта складових циклу продажу, такі як маркетинг, розробка веб-сайтів, обслуговування клієнтів, є обов'язком продавця.
Наступний розділ: Пошук надійних оптових та роздрібних постачальників для дропшипінгу